Obraz polskiej służby zdrowia często woła o pomstę do nieba Szczególnie gdy coraz powszechniejsze stają się usługi nowoczesnych prywatnych ośrodków zdrowia. Niestety nie każdy może sobie pozwolić na pozorni luksusowe usługi medyczne. Powstaje jednak coraz to większa grupa osób korzystająca z prywatnej opieki medycznej, chociażby dzięki pakietom pracowniczym. Coraz więcej firm jako bonus do zatrudnienia oferuje sowim pracownikom pakiety medyczne dzięki którym mają szybki dostęp do specjalistycznych usług medycznych.
Nowoczesne centra medyczne służą swoim pacjentom szerokim zakresem usług medycznych. Pacjenci mogą skorzystać z wielu specjalistów, usług laboratoriów oraz innych dodatkowych usług. Personel obsługujący centrum medyczne dokłada wszelkich starań by pacjenci byli jak najbardziej zadowoleni. Szczególnie dużą troską objęte są dane pacjentów. Przechowywane są zgodnie z procedurą RODO, ponieważ odzyskiwanie danych dla centrum medycznego jest procesem skomplikowanym.
Pacjenci korzystający z prywatnych ośrodków zdrowia, stają się coraz bardziej wymagającymi klientami. Do ich satysfakcji nie wystarcza już duży parking przy centrum, zespół wysokiej klasy specjalistów, nowoczesny sprzęt ani niskie ceny zabiegów. Rozwijający się rynek usług medycznych spowodował, że pacjenci stają się z roku na rok coraz bardziej wymagający. Sprostanie ich potrzebom wymaga dogłębnego poznania standardów obowiązujących w nowoczesnych centrach medycznych. Kluczem do sukcesu mogą okazać się dwa czynniki. Odpowiedne podejście do pacjenta, oraz zastosowanie kolorystyki w ośrodku, mogą spowodować widoczne efekty.
Pacjenci oczekują od placówki medycznej przede wszystkim wyspecjalizowanego zespołu lekarzy, szybkiego terminu konsultacji oraz dogodnej lokalizacji placówki. Dla pacjentów ważna jest również możliwość otrzymania kompleksowej pomocy, nowoczesny sprzęt medyczny a także życzliwy i pomocny sprzęt medyczny. Mimo to zdarzają się sytuacje, że pacjent nagle wybucha złością i trzeba zareagować w najlepszy możliwy sposób.
Realia pokazują, że niezadowolony pacjent może narobić wiele więcej szkody niż to może się wydawać. Odpowiednie podejście do pacjenta pozwala rozwiązać każdy problem pokojowo. Przede wszystkim przyjmuje się, że pacjent ma zawsze rację. Nie oznacza to, personel od razu stoi na przegranej pozycji. Jednak zanim wchodzi w przepychankę argumentową, na początek warto podkreślić, że zależy nam na rozwiązaniu problemu pacjenta w sposób łagodny. Zaufanie pacjenta to największa wartość jaką nam ofiarował, stąd ważne jest by go nie zawieść.
Chciałoby się czytać jedynie pochwały i pozytywne opinie dotyczące placówki. Jednak negatywne opinie również mogą być cenne pod warunkiem, że wpisują się w ramy konstruktywnej krytyki. Mogą one stanowić pewne wskazówki co do kierunku rozwoju danej placówki. Rozmowa z niezadowolonym pacjentem pozwoli na pozbycie się negatywnych emocji ze strony pacjenta. Poczuje się on doceniony i usatysfakcjonowany faktem, że ktoś chce go wysłuchać.